آفیلیات بلاگر

منوی بالایی

این متن در کنار منوی اصلی نمایش داده می شود

  • خانه – تنوع رنگ 3

آفیلیات بلاگر

Header Banner

آفیلیات بلاگر

  • خانه – تنوع رنگ 3
تکنولوژی
Home›تکنولوژی›چراغ خودرو

چراغ خودرو

توسط Vnrtyjs08e081
نوامبر 29, 2020
0
0
اشتراک گذاری:

آنچه در زیر می آید گزیده مصاحبه با علی چانگی ، مدیرعامل گروه تحقیقات صنعت مدرن (صنعت مدرن لامپ اتومبیل) است. این شرکت بیش از 20 سال است که تنها تولید کننده چراغ های جلو پژو 206 است و اکنون چراغ های جلو پژو 207 را تأمین می کند.

در مورد تاریخچه شرکت توضیح دهید و اینکه سهم شما از محصولات لامپ اتومبیل در بازار داخلی چقدر است؟
صنعت نور مدرن اتومبیل در سال 1370 تأسیس شد و اکنون تحت عنوان “گروه تحقیقاتی صنعت مدرن” در تولید انواع چراغ های اتومبیل فعالیت می کند. با شروع صنعت قطعه سازی در دهه 70 ، محصولات این شرکت از چراغ های موتور سیکلت ، وانت ، شرقی و … به انواع اتومبیل های سواری ارتقا یافت. در حال حاضر شرکت صنعت مدرن با ظرفیت تولید سالانه 5 میلیون نوع چراغ اتومبیل ، 80٪ چراغهای ایران خودرو و 100٪ محصولات ایزاکو را تأمین می کند. علاوه بر این بیش از 50 درصد چراغ های جلو اتومبیل در بازار داخلی توسط این شرکت تولید می شود و با فعالیت 30 نماینده فروش در شبکه توزیع به تمام نقاط کشور ارسال می شود و بزرگترین تولید کننده خودرو محسوب می شود چراغهای جلو در ایران. این شرکت همچنین با تکیه بر دانش مهندسان و طراحان خود توانسته است در طراحی و ساخت چراغ های جلوی اتومبیل دنا و دناپلاس انحصار خود را داشته باشد. با وجود تحریم های متعدد ، شرکت ما با ظرفیت خوبی فعالیت کرده است و ما توانسته ایم برخی از محصولات را بومی سازی کنیم و عمق داخلی سازی قطعات و مواد اولیه با کیفیت دلیل باقی ماندن این شرکت در بازار بوده است.

آیا در حال حاضر با مشکل مواد اولیه روبرو هستید؟
چندی پیش با حضور استاندار مرکزی و معاونین استاندار ، خط تولید محصولات جانبی گروه تحقیقاتی صنعت مدرن در شهرستان آشتیان واقع در استان مرکزی افتتاح شد.

این خط جدید محصولات جانبی مانند کارتن پلاست تولید می کند و ما دو هدف کلی در زمینه خط تولید داشتیم. اما ابتدا می خواستیم نیاز داخلی را برآورده کنیم. ما سالانه حدود 5 میلیارد تومان از این محصول مصرف می كنیم و علاوه بر مصرف شركت ، می توانیم مازاد تولید را هم به بازار داخلی عرضه كنیم و هم صادر كنیم. مشتریان بسیاری برای این محصول در کلیه صنایع وجود دارد و بسیاری از صنایع از جمله صنایع غذایی و صنایع تولید قطعات به کارتن پلاست نیاز دارند.

این محصول به شرط تأمین به موقع مواد اولیه ، می تواند ظرفیت صادراتی را با قیمت مناسب ایجاد کرده و منجر به افزایش ارز برای کشور شود. علاوه بر این ، ما از آن برای بسته بندی محصولاتمان استفاده خواهیم کرد ، که از کارتن های مقوایی قویتر و زیباتر است. خط تولید دو چراغ تیراژ بالا پژو 405 و پراید 131 نیز در این شهر افتتاح شد و ظرفیت این خط تولید جدید 6000 چراغ در روز است و بیش از 15 میلیارد تومان در این پروژه توسعه سرمایه گذاری شده است.

خوشبختانه ، هیچ کمبود چراغ وجود ندارد. زیرا در روزهای کرونا خطوط تولید را بازسازی و نوسازی کردیم تا به تیراژ مطلوبی برسیم.

در حال حاضر تنها مشکل سازندگان قطعات خودرو تأمین مواد اولیه شرکت های دولتی و پتروشیمی ها است. تامین فولاد ، مس و برنج نیز یک مشکل اساسی است.

ظرفیت تولید فعلی چقدر است و آیا محصولات شما گرانتر از محصولات مشابه هستند؟
ظرفیت تولید روزانه 6000 چراغ جلو اتومبیل از نکات قابل توجه این شرکت است. به دلیل مدیریت مناسب در تولید و سود و بهره وری ، من تنها شرکتی هستم که لامپ ها را با قیمت 2 دلار تولید می کنم.

آیا به جایی رسیده اید که نیازی به مشورت با شرکت های خارجی نداشته باشید؟
بسیاری از شرکتهای داخلی ، از جمله گروه تحقیقات صنعت مدرن ، در تلاشند تا طراحی و دانش فنی چراغهای جلو اتومبیل را داخلی کنند و قبلاً در این زمینه موفقیت کسب کرده اند. اما دستیابی به این موفقیت ها به معنای عدم نیاز به همکاری و مشاوره شرکت های خارجی نیست. با این حال ، برای پیشرفت فناوری و تولید کیفیت بهتر ، همکاری با شرکت های پیشرو و صاحبان فناوری باید ادامه یابد.

آیا صادرات در بخش قطعات داریم؟
در حال حاضر صادرات خوبی در زمینه چراغ های خودرو داریم و صادرات قطعات در سه زمینه امکان پذیر است. اولین مسئله مربوط به تأمین قطعات به خودروسازان است که در حال حاضر تحت تحریم است و هیچ خودروساز در دنیا سرنوشت خط خود را به ما نمی سپارد. خدمات پس از فروش این خودروسازان نیز تحت تأثیر شرکت مادر قرار دارد و امکان صادرات به آنجا وجود ندارد. سرانجام ، ما به عنوان بازار لوازم یدکی رایگان در جهانی که در آن واقع شده ایم باقی می مانیم.

در حال حاضر ، چراغ های جلو خانواده پژو 206 به ترکیه و از این طریق به اروپا و شمال آفریقا صادر می شود. علاوه بر این ، ما چراغ بسیاری از محصولات ایرانی ، خودرویی و سایپا را به عراق صادر می کنیم.

منبع دنیای اقتصاد

مطلب قبلی

همکاری تسلا با چین

مطلب بعدی

بیمه الکترونیکی خودرو

0
اشتراک گذاری
  • 0
  • +
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0

Vnrtyjs08e081

مقالات مرتبط مطالب بیشتر از این نویسنده

  • تکنولوژی

    کیسه هوا جنرال موتور

    نوامبر 29, 2020
    توسط Vnrtyjs08e081
  • تکنولوژی

    واردات خودرو

    نوامبر 29, 2020
    توسط Vnrtyjs08e081
  • تکنولوژی

    سرعت خودرو هیبریدی

    نوامبر 29, 2020
    توسط Vnrtyjs08e081
  • تکنولوژی

    فراخوان آئودی

    نوامبر 29, 2020
    توسط Vnrtyjs08e081
  • تکنولوژی

    موتور سیکلت در ایران

    نوامبر 29, 2020
    توسط Vnrtyjs08e081
  • تکنولوژی

    تعادل در بازار خودرو

    نوامبر 29, 2020
    توسط Vnrtyjs08e081

یک پاسخ بفرست لغو پاسخ

شما ممکن است علاقمند به این موضوع باشید

    درباره ما:

    آفیلیات بلاگر یک وب سایت خبری آنلاین است. مقالات و محتوای آموزشی وب سایت را در شبکه های اجتماعی دنبال نمایید. کلیه مقالات و محتوای این وب سایت برای تمامی سنین مناسب و محدودیت سنی ندارد. با ما همراه باشید.

    آخرین نوشته ها

    • خودرو در جمهوری چک
    • خودروسازان ژاپنی
    • فراخوان آئودی
    • واردات خودرو
    • سرعت خودرو هیبریدی

    گالری تصاویر


    تمامی حقوق این وب سایت متعلق به آفیلیات بلاگر میباشد.